فواید عطر زدن چیست. فایده عطر ها چیست

فواید استفاده از عطر چیست؟ چرا باید عطر بزنیم؟

2.2/5 - (6 امتیاز)

فواید استفاده از عطر چیست؟ چرا باید عطر بزنیم؟

قاعده عطر زدن چیست؟ شاید تا به حال به این فکر کرده باشید که چرا ما از عطر و ادکلن استفاده میکنیم و چه فوایدی برای ما دارد. آیا می دانستید عطر ها بر روی شخصیت و موقعیت اجتماعی شما هم تاثیر میگذارند؟ سازمان International Flovors & Fragrance Inc یا IFF تقریباً 20 سال از زمان خود را صرف مطالعات در مورد نحوه تأثیرگذاری عطرها بر روی افراد مختلف کرده است. به این نکته توجه کنید که نسبت به موقعیت اجتماعی و شخصیت درونی خود عطر مناسب را انتخاب کنید. همانطور که انتخاب لباس مناسب و شیک اعتماد به نفس و موقعیت اجتماعی شما را بالا می برد استفاده از یک عطر مناسب هم همین کار را انجام می دهد.

عطرها خواص بسیار زیادی دارند که میتوانید با مراجعه به لینک های زیر در مورد آنها بخوانید.

 

فواید عطر زدن

عطر زدن قطعا فواید بسیار زیادی دارد.  که به مرور در این نوشته به آن اشاره میکنیم.

1- بوی خوش:

معمولا اولین جواب برای این سوال که چرا باید عطر بزنیم و فواید استفاده از عطر چیست از گذشته تا به امروز بوی خوشی است که از آنها ساطع می شود. وقتی به طور روزانه از عطر و ادکلن استفاده می‌کنید، همواره به شما کمک می‌کند بوی خوشی به همراه داشته باشید و نیز بر بوی بدی که ممکن است بر اثر کار و فعالیت روزمره یا گرمای هوا از بدن منتشر شود جلوگیری به عمل می آورد.

2- دفع انرژی های منفی و بهبود خلق و خوی:

از مهمترین فواید استفاده از عطر این است که وقتی عطر مورد علاقه خود را میزنید استرس شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکند. از این رو استفاده از عطر برای قرار های مهم کاری یا موقعیت های استرس زا مانند سخنرانی یا آزمون های مختلف توصیه می شود. عطر ها به حواس ما انرژی می بخشند و ذهن ما را دوباره زنده می کنند. با استشام عطر مورد علاقه خود به راحتی تمام احساسات منفی و استرس از شما دور می شود و احساسات مثبت و پر انرژی جایگزین آن ها می شود.

3- افزایش جذابیت در ارتباطات

حتما تجربه کرده اید که کسی در حال صحبت با شما بوده باشد و یا از کنار شما رد شده باشد و بوی خوش و دلنشین عطر او توجه شما را جلب کرده باشد. نکته قابل تأمل در اینجا حس بویایی افراد است که تأثیر زیادی بر روی شخصیت و موقعیت اجتماعی شما می گذارد. گاهی با استشمام یک بو یاد شخصی میفتیم یا بدون نگاه کردن به یک شخص در محل کار متوجه وارد شدن او میشویم. به نوعی می توان گفت یک عطر خاص امضا و برندسازی شخصیت شما در برابر دیگران می باشد. پیشنهاد من به شما این است که همیشه در محل کار خود از عطر و ادکلن منحصر به فردی استفاده کنید تا یادآور شما برای دیگران باشد.

 

فایده عطر زدن

 

4-افزایش فوق العاده اعتماد به نفس

از دیگر فواید استفاده از عطر مناسب افزایش اعتماد به نفس است. همانطور که در بالا ذکر شد انتخاب یک عطر مناسب همانند پوشیدن یک لباس شیک اعتماد به نفس هر فردی را افزایش می دهد و با حس اطمینان بیشتری می تواند با قدرت در اجتماع و موقعیت های مختلفی که باعث پیشرفت او در زندگی می شود، حضور به عمل بیاورد.بدون اینکه نسبت به بوی بدن خود آگاهی داشته باشد. یک عطر با بوی فوق العاده می تواند باعث شگفتی های شخصیت شما شود. عطری را انتخاب کنید که متناسب با شخصیت و موقعیت شما باشد.

 

برخی از گفتار های امامان (علیهم اسلام) در مورد خواص عطر و عطر زدن:

امام صادق علیه السلام درمورد خواص عطر زدن می‌فرمایند: هر کس به سر و روی مسلمانی عطر بزند،خدای عزّوجل در مقابل هر مویی، نوری برای او در روز قیامت قرار می‌دهد. تقویت قلب:  پیامبراکرم صلّی الله علیه و آله و سلم درمورد خواص عطر زدن می‌فرمایند: (الطِّیبُ یَشُدُّ القَلب) بوی خوش قلب را تقویت می‌کند. زیادی عقل:  امام صادق علیه السلام می‌فرماید: (الرُّیحُ الطَّیِّبَهُ تَشُدُ العَقلَ وَ تَزِیدُ فِی البَاه) استفاده از عطر و بوی‌ خوش عقل را استوار و بر توان جنسی می‌افزاید. سرور و شادمانی:  امام علی علیه السلام می‌فرماید: به کار بردن بوی خوش و… از موجبات سرور و شادمانی است.

و نیز بعضی دیگر از خواص بوی خوش از گفتار ائمه اطهار به صورت زیر است:

۱-عمل به سنّت پیامبر
۲- زیاد شدن رزق و روزی
۳- زیاد شدن علم و کامل شدن عقل
۴- اکرام ملائکه نویسندگان اعمال
۵-احترام کسانی که نزدیک اویند
۶-تعظیم و آماده شدن برای نماز
۷-تعظیم و احترام روز جمعه
۸- تعظیم و احترام مسجد
۹- سد باب غیبت، چه بسا به جهت بدی بوی کسی از او غیبت کنند.
۱۰- دریافت حسنات که برای اصل این عمل مقرر است.

استفاده از عطر و عطر زدن از سنت پیامبران و امامان معصوم می باشد و در این زمینه توصیه های فراوانی کرده اند چرا که بوی خوش از صفات مومن می باشد.

 

شما در فروشگاه اینترنتی عطر ماه 24 می توانید عطر مورد علاقه خود را در کمترین حجم(حتی یک میل) تهیه کنید و پس از اطمینان از کیفیت اقدام به خرید عطر خود کنید.

بیشتر بخوانید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0
    0
    سبد خرید شما
    هنوز بوی خوبی برای خودت انتخاب نکردیReturn to Shop