تاثیرات عطر بر روحیه انسان ها و خواص درمانی بالا این محصولات

امتیاز دهید

تاثیرات عطر بر روحیه انسان ها :

تاریخ پی برده است که بشر از 3000 سال قبل از خواص و تاثیر عطر در زمینه های درمانی و …. استفاده می کرده است. بنابراین این تاثیرات عطر بر روحیه انسان ها سابقه ای دیرینه دارند. اما امروزه این تاثیرات جزو مهمترین موضوع محققان شده است که بسیاری از آنها را متمرکز نموده است. سالانه انجمنی به نام عطر IFRA در انگلستان نشستی در زمینه آخرین دستاورد ها در زمینه عطر و تاثیرات آن بر روح و روان برگزار می کند. این نشست ها برای افرادی که بسیار به عطر و ادکلن علاقه مند هستند و در پی اطلاعات بیشتر هستند فرصتی مناسب است.

در سال 2018 همزمان با روز جهانی بهداشت این نشست برگزار شد.

تاثیرات عطر بر روحیه انسان ها

پژوهشگران به بهانه های مختلف تحقیقات خود را گسترش می دهند. حس بویایی در انسان ها بسیار حایز اهمیت است. ما همواره و در هر حالتی از عطر و رایحه آن استفاده می کنیم. گاهی برخی افراد برای کسب آرامش در گوشه ای دنج فضای اطراف را با عطرهای آرامش بخش پر می کنند و در پی کسب آرامش روح و روان خود هستند. همانطور که روز به روز تاثیرات عطر بر روحیه انسان ها مورد تحقیقات فراوان قرار میگیرد مشخص شده است که ذهن ما تاثیر پذیری بسیار زیادی نسبت به روایح دارد و ما به آن آگاه نیستیم.

در مغز انسان قشر بویایی واقع شده که تمام حس های ورودی را پردازش می کند. و دارای سه قسمت مجزا ( (amygdala) و (hippocampus) و (hypothalamus) ) است.

تاثیرات عطر بر روحیه انسان ها

amygdala مربوط به واکنش های احساسی و تمام خاطراتمان است.

بنابراین زمانیکه رایحه ای یا بوی خاصی به مشاممان می رسد خاطرات و یا موضوعی مرتبط با آن به یادمان می آید. بنابراین عطر و روایح نوعی محرک محسوب می شوند. حس بویایی انسان ها منحصر بفرد بوده و منجر به واکنش های مختلف حسی می شوند. در نشست جدید که در سال گذشته برگزار شد پروفسور Keith Wesnes در زمینه ارتباط اعجازآمیز حس بویایی ما و عملکرد بدن انسان سخنرانی کردند.

وی مشاور در زمینه یک آزمون شناختی اختصاصی است که به صورت آنلاین به عنوان آزمایش بالینی در دنیا با نام خود ایشان ارائه می شود. همچنین وی در دانشکده پزشکی Exeter استاد علوم شناختی اعصاب مشغول به کار است و هدفش کشف رابطه حس بویایی و کارکرد شناختی انسانهاست. پروفسور Keith Wesnes  با تحقیقاتش اثرات شگرفی در رابطه با عطر و رایحه هایش بر خلق و خوی افراد کشف نموده است.

تاثیرات عطر بر روحیه انسان ها

فرد دیگری که در این نشست اقدام به سخنرانی نمود  دکتر مارک موس بود. وی مسئول دپارتمان روانشناسی در دانشکده Northumberia است. او در این نشست بر این موضوع پرداخت که رایحه ها چرا پیام های شدیدی در مغز مخابره می کنند و چه میزان بر مغز ما اثر می گذارند. دکتر موس بر این اعتقادند که در جوامع امروزی حس بویایی کم ارزش شده است و با روند تکاملی انسان میتوان حس بویایی را مکانیزم اصلی حسی دانست که دارای سیستم پیچیده ای است. وی به این موضوع اشاره نمود که در 3000 سال قبل انسان ها از روغن های گیاهی برای درمان استفاده می کردند.

نکته جالب اینکه گیاهان از قدیم طبقه بندی شده اند و کاربرد آنها مشخص شده است.

بسیاری از این اطلاعات که کشف شده اند نشان دهنده  نظرات جمعی از پزشکان در رابطه با خواص گیاهان است. با آنکه در آن زمان پزشکان کمبود امکانات داشته اند اما با این حال بسیاری از آنها حتی با وجود فاصله مکانی از گیاهان به صورت مشابه برای درمان استفاده می کردند. به عبارتی میتوان گفت این دستاورد ها توانستند گام به گام با پیشرفت بشر ویژگی و تاثیر روایح را بیشتر نشان دهند.

جالب است که از هزاران سال پیش بشر تاثیرات عطر بر روحیه انسان ها را درک کرده و گاها از گیاهان برای کسب آرامش استفاده می کرده. نکته مهم اینکه خلق و خوی انسان تاثیرپذیری زیادی در برخورد با روایح دارد و همچنین سیستم پردازش بو در مغز ما همان سیستم یادآور خاطرات است. چینی ها و مصری ها از مدت ها قبل از رایحه گیاهان استفاده می کردند.

مانند عطر نعنا یا عطر گلاب قمصر کاشان ، عطر گل مریم و…. که خاصیت درمانی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0
    0
    سبد خرید شما
    هنوز بوی خوبی برای خودت انتخاب نکردیReturn to Shop